Standard dragbilMAN
TGX 18.520 GX 4x2 BL SA Euro 6 Sofort Verfügbar
Standard dragbil
MAN
TGX 18.520 GX 4x2 BL SA Euro 6 Sofort Verfügbar
fast pris exklusive moms
104 900 €
Tillverkningsår
2025
Skick
Ny
Plats
Petershagen 

Visa bilder
Visa karta
Uppgifter om maskinen
Pris och plats
fast pris exklusive moms
104 900 €
- Säljarens plats:
- Auf der Tappenau 15, 32469 Petershagen, Tyskland

Ring
Tekniska detaljer
- Miltal:
- 100 km
- Effekt:
- 382 kW (519,37 hk)
- Bränsletyp:
- diesel
- Totalvikt:
- 18 000 kg
- Axelkonfiguration:
- 2 axlar
- Bromsar:
- retarder
- Färg:
- grå
- Växeltyp:
- automatisk
- Utrustning:
- ABS, elektroniskt stabilitetsprogram (ESP), luftkonditionering, navigationssystem, parkeringsvärmare
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A204-77275
- Senast uppdaterad:
- den 2025.11.07
Beskrivning
MAN TGX 18.520 GX 4x2 BL SA | Euro 6e | 520 hk | Topp långdistansdragare!
Omedelbart tillgänglig!
* Chassinummer: WMA06KZZ9SM955972
* Tillverkningsår: 2025
* Fordonstyp: Dragbil (4x2)
* Hytt: GX – största varianten (bred, lång, extra hög)
* Styrning: Vänsterstyrd
* Utsläppsstandard: Euro 6e
* Användningsområde: Långdistanstransport
----Motor & Drivlina
* MAN D2676 LFAX, rak 6-cylindrig motor
* Slagvolym: 12 419 cm³
* Effekt: 382 kW (520 hk)
* Vridmoment: 2 650 Nm
* Växellåda: MAN TipMatic 12.28 OD med retarder 35
* Drift: Permanent driven bakaxel, hypoidaxel
* Axelförhållande: i = 3,08
----Chassi & Axlar
* Framaxel: 7 500 kg, parabolfjäder (enbladig), styrd
* Bakaxel: 13 000 kg, luftfjädring
* Skivbromsar fram och bak
* Vändradie: ca 14,9 m
* Underkörningsskydd fram
----Hjul & Däck
* Fälgar fram: 11.75x22.5 (10-bult)
* Fälgar bak: 9.00x22.5 (10-bult)
* Däck fram: 385/55 R22.5 (styrande axel)
* Däck bak: 315/70 R22.5 (driven axel)
----Bränslesystem
* Bränsletank: Aluminium, vänster 370 l + höger 490 l (totalt 860 l)
* AdBlue-tank: Plast, 80 l
* Avgasledning: höger sida med markutlopp
* Luftintag: bakom hytt, upphöjd
----Mått
* Axelavstånd: 3 600 mm
* Total längd: ca 6 000 mm
* Bredd: 2 440 mm
* Höjd (olastad): 3 917 mm
* Sadelhöjd: 1 130 mm (olastad)
* Bakre ramöverhäng: 800 mm
* Markfrigång: ca 202 mm
----Vikter
* Totalvikt: 18 000 kg
* Max tågvikt: 45 000 kg
* Framaxel: 7 500 kg
* Bakaxel: 13 000 kg
----El & Anslutningar
* Batterier: 2x 12 V / 210 Ah (underhållsfria, AGM)
* Generator: 28 V / 120 A (3 360 W)
* ABS-anslutning bakom hytt
* Vändskiva: JOST JSK 42 K0 (2 tum)
----Kraftuttag / Hydraulik
* Kraftuttag: ZF NH/4c, växellådsberoende
* Vridningsriktning: vänster, vridmoment 430 Nm
* Hydrauliksystem: ej monterat men förberett (kan eftermonteras)
----Komfort & Utrustning
* Stor GX-hytt med maximalt utrymme
* Luftfjädring bak för hög komfort
* Parabolfjädring fram för stabil väghållning
* Retarder för slitagefri bromsning
* Färg: Ice Grey Metallic (silvergrå)
* Parkeringsklimatanläggning: ej installerad
* Underkörningsskydd fram, skärmar fram och bak
----Höjdpunkter
* Stark Euro 6e-motor med 520 hk
* MAN TipMatic med integrerad retarder
* Stor GX-hytt för maximal komfort
* Två stora aluminiumtankar (860 liter)
* Luftfjädring bak, parabolfjädring fram
Crodexu Sm Njpfx Abmei
* Hydraulikförberedelse finns
* JOST JSK 42 K0 vändskiva
* Idealisk för fjärrtrafik – tekniskt topputrustad
Vi ger gärna ytterligare information vid förfrågan.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Omedelbart tillgänglig!
* Chassinummer: WMA06KZZ9SM955972
* Tillverkningsår: 2025
* Fordonstyp: Dragbil (4x2)
* Hytt: GX – största varianten (bred, lång, extra hög)
* Styrning: Vänsterstyrd
* Utsläppsstandard: Euro 6e
* Användningsområde: Långdistanstransport
----Motor & Drivlina
* MAN D2676 LFAX, rak 6-cylindrig motor
* Slagvolym: 12 419 cm³
* Effekt: 382 kW (520 hk)
* Vridmoment: 2 650 Nm
* Växellåda: MAN TipMatic 12.28 OD med retarder 35
* Drift: Permanent driven bakaxel, hypoidaxel
* Axelförhållande: i = 3,08
----Chassi & Axlar
* Framaxel: 7 500 kg, parabolfjäder (enbladig), styrd
* Bakaxel: 13 000 kg, luftfjädring
* Skivbromsar fram och bak
* Vändradie: ca 14,9 m
* Underkörningsskydd fram
----Hjul & Däck
* Fälgar fram: 11.75x22.5 (10-bult)
* Fälgar bak: 9.00x22.5 (10-bult)
* Däck fram: 385/55 R22.5 (styrande axel)
* Däck bak: 315/70 R22.5 (driven axel)
----Bränslesystem
* Bränsletank: Aluminium, vänster 370 l + höger 490 l (totalt 860 l)
* AdBlue-tank: Plast, 80 l
* Avgasledning: höger sida med markutlopp
* Luftintag: bakom hytt, upphöjd
----Mått
* Axelavstånd: 3 600 mm
* Total längd: ca 6 000 mm
* Bredd: 2 440 mm
* Höjd (olastad): 3 917 mm
* Sadelhöjd: 1 130 mm (olastad)
* Bakre ramöverhäng: 800 mm
* Markfrigång: ca 202 mm
----Vikter
* Totalvikt: 18 000 kg
* Max tågvikt: 45 000 kg
* Framaxel: 7 500 kg
* Bakaxel: 13 000 kg
----El & Anslutningar
* Batterier: 2x 12 V / 210 Ah (underhållsfria, AGM)
* Generator: 28 V / 120 A (3 360 W)
* ABS-anslutning bakom hytt
* Vändskiva: JOST JSK 42 K0 (2 tum)
----Kraftuttag / Hydraulik
* Kraftuttag: ZF NH/4c, växellådsberoende
* Vridningsriktning: vänster, vridmoment 430 Nm
* Hydrauliksystem: ej monterat men förberett (kan eftermonteras)
----Komfort & Utrustning
* Stor GX-hytt med maximalt utrymme
* Luftfjädring bak för hög komfort
* Parabolfjädring fram för stabil väghållning
* Retarder för slitagefri bromsning
* Färg: Ice Grey Metallic (silvergrå)
* Parkeringsklimatanläggning: ej installerad
* Underkörningsskydd fram, skärmar fram och bak
----Höjdpunkter
* Stark Euro 6e-motor med 520 hk
* MAN TipMatic med integrerad retarder
* Stor GX-hytt för maximal komfort
* Två stora aluminiumtankar (860 liter)
* Luftfjädring bak, parabolfjädring fram
Crodexu Sm Njpfx Abmei
* Hydraulikförberedelse finns
* JOST JSK 42 K0 vändskiva
* Idealisk för fjärrtrafik – tekniskt topputrustad
Vi ger gärna ytterligare information vid förfrågan.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.
Registrerad sedan: 2005
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
+49 5704 ... annonser
Din annons har raderats framgångsrikt
Ett fel har uppstått


































