Tippvagn påhängsvagnFLIEGL
        Sattelkipper Stahl- 27cbm    
 Tippvagn påhängsvagn
FLIEGL
        Sattelkipper Stahl- 27cbm    
                                                    EXW fast pris exklusive moms                                            
                                            35 900 €                                    
                Tillverkningsår            
                2025            
            Skick        
            Begagnad                    
            Plats        
                                                Triptis                                            

 Visa bilder            
 Visa karta            
Uppgifter om maskinen
- Maskinbeskrivning:
 - Tippvagn påhängsvagn
 
- Tillverkare:
 - FLIEGL
 
- Modell:
 - Sattelkipper Stahl- 27cbm
 
- Serienummer:
 - WFDFLT2350203671
 
- Tillverkningsår:
 - 2025
 
- Skick:
 - nästan som ny (begagnad)
 
- Funktionalitet:
 - helt fungerande
 
Pris och plats
                            EXW fast pris exklusive moms                    
                            35 900 €                    
- Plats:
 -             Oberpöllnitzer Straße 8, 07819 Triptis, DE                

 
- uthyrning:
 - är möjligt
 
 Ring            
Tekniska detaljer
- Tomvikt:
 - 5 228 kg
 
- Maximal lastvikt:
 - 26 772 kg
 
- Totalvikt:
 - 32 000 kg
 
- Första registrering:
 - 04/2025
 
- Nästa besiktning (TÜV):
 - 04/2026
 
- Lastutrymmets längd:
 - 7 200 mm
 
- Lastutrymmets bredd:
 - 2 550 mm
 
- Lastutrymmeshöjd:
 - 1 600 mm
 
- Lastutrymmesvolym:
 - 27 m³
 
- Fjädring:
 - luftlyft
 
- Däcksstorlek:
 - 385/65 R22.5"
 
- Färg:
 - svart
 
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
 - A199-97885
 
- Referensnr.:
 - 72538
 
- Senast uppdaterad:
 - den 2025.09.15
 
Beskrivning
        Chassi för semitrailer tippflak
Finkornsstålkonstruktion, svetsad, med utbytbar 2" koningsbult.
Patenterad böjd framvägg.
24 tons 2-växlad stödben, enhandsmanövrering, med halvrund underdel och rak anslutningsplatta, inklusive kompensation för axiellt spel.
Losskoppling under last är ej möjlig. Vid lossat släp måste fordonet stå bakåtlutande.
Fritt schwenkradie bakåt ca 2100 mm i bakre position och ca 2600 mm i främre position!
2 hjulklossar med hållare.
Sidokrockskydd i aluminium.
Pneumatiskt uppfällbart underkörningsskydd, manövreras via strömbrytare i lastbil på PIN 14 (utan lastbilsinstallation) samt manuellt på fordonet.
Halvskalsstänkskärmar.
Antispray-stänklappar endast på sista axeln.
Bsdpfx Aoxclg Sodrjlp
Bogserögla bak (ej på Revolution).
Axlar & fjädring:
SAF skivbromsaxlar med 430 mm bromsskivor.
Offroad-version av axlar.
"Axlar/chassi laseruppmätt" för minimerat däckslitage och bränsleförbrukning.
Luftfjädring.
Luftbälgmätare.
Första axeln är automatisk lyftaxel, dessutom elektriskt styrbar från lastbil, inklusive tvångsänkning och startassistans, utan installation på lastbil.
"Varmförzinkad lyftaxelmekanism".
Hydraulik:
Lågt tryckcylinder max 170 bar, hårdkromad minsta steg, med HDK-skruvmuff, fast del, NW 48 mm (utan slanganslutning).
Hydraulisk styrning via lastbilens kraftuttag.
Hydraulanslutning med slang och HDK-skruvkoppling NW=48 mm med räfflad mutter.
Flak:
Rundflak i stål "Stone Master Design" av höghållfast HB 400/450 slitstål. Lutande framvägg med utvändig hydraulcylinderhållare.
Invändigt med klättringssteg på framväggen.
Greenline – konisk och aerodynamisk flakform.
Spade- och kvastfästen på utsidan av framväggen.
"Membran" bakvägg.
Bakvägg som hydraulisk baklucka med stor öppning uppåt, ca 2 200 mm fri höjd.
Skyddsduk för bakluckan.
Bakvägg med gummitätning – OBS! Ingen garanti för tätning!
OBS! Värmetålig upp till max. 170°C!
Sidoväggar genomgående 4 mm, golv 4/5 mm, slit- och viktoptimerad konstruktion.
Fliegl S.T.E.P. – svängbar plattform framtill med uppfällbar stigstege för sidointräde FR-vänster, endast i kombination med "Flip Top" skjutbart kapell.
Ej tryckt utan isolering.
"Flip Top" skjutbart kapell, automatisk baklåsskena som vikbar bygel. Kapellet skjuts framåt. Elektrisk drift, med 7-polig kontakt framtill utan anslutningskabel (Pin1: +/ Pin3:- ), inkl. dragbilskontakt lös levererad, utan lastbilsinstallation; manövrering på trailern och med fjärrstyrning.
Förbindelseledning 7-polig till lastbil som spiralkabel för skjutkapell, lastbilens uttag måste finnas (Pin1: +/ Pin3:- ).
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Finkornsstålkonstruktion, svetsad, med utbytbar 2" koningsbult.
Patenterad böjd framvägg.
24 tons 2-växlad stödben, enhandsmanövrering, med halvrund underdel och rak anslutningsplatta, inklusive kompensation för axiellt spel.
Losskoppling under last är ej möjlig. Vid lossat släp måste fordonet stå bakåtlutande.
Fritt schwenkradie bakåt ca 2100 mm i bakre position och ca 2600 mm i främre position!
2 hjulklossar med hållare.
Sidokrockskydd i aluminium.
Pneumatiskt uppfällbart underkörningsskydd, manövreras via strömbrytare i lastbil på PIN 14 (utan lastbilsinstallation) samt manuellt på fordonet.
Halvskalsstänkskärmar.
Antispray-stänklappar endast på sista axeln.
Bsdpfx Aoxclg Sodrjlp
Bogserögla bak (ej på Revolution).
Axlar & fjädring:
SAF skivbromsaxlar med 430 mm bromsskivor.
Offroad-version av axlar.
"Axlar/chassi laseruppmätt" för minimerat däckslitage och bränsleförbrukning.
Luftfjädring.
Luftbälgmätare.
Första axeln är automatisk lyftaxel, dessutom elektriskt styrbar från lastbil, inklusive tvångsänkning och startassistans, utan installation på lastbil.
"Varmförzinkad lyftaxelmekanism".
Hydraulik:
Lågt tryckcylinder max 170 bar, hårdkromad minsta steg, med HDK-skruvmuff, fast del, NW 48 mm (utan slanganslutning).
Hydraulisk styrning via lastbilens kraftuttag.
Hydraulanslutning med slang och HDK-skruvkoppling NW=48 mm med räfflad mutter.
Flak:
Rundflak i stål "Stone Master Design" av höghållfast HB 400/450 slitstål. Lutande framvägg med utvändig hydraulcylinderhållare.
Invändigt med klättringssteg på framväggen.
Greenline – konisk och aerodynamisk flakform.
Spade- och kvastfästen på utsidan av framväggen.
"Membran" bakvägg.
Bakvägg som hydraulisk baklucka med stor öppning uppåt, ca 2 200 mm fri höjd.
Skyddsduk för bakluckan.
Bakvägg med gummitätning – OBS! Ingen garanti för tätning!
OBS! Värmetålig upp till max. 170°C!
Sidoväggar genomgående 4 mm, golv 4/5 mm, slit- och viktoptimerad konstruktion.
Fliegl S.T.E.P. – svängbar plattform framtill med uppfällbar stigstege för sidointräde FR-vänster, endast i kombination med "Flip Top" skjutbart kapell.
Ej tryckt utan isolering.
"Flip Top" skjutbart kapell, automatisk baklåsskena som vikbar bygel. Kapellet skjuts framåt. Elektrisk drift, med 7-polig kontakt framtill utan anslutningskabel (Pin1: +/ Pin3:- ), inkl. dragbilskontakt lös levererad, utan lastbilsinstallation; manövrering på trailern och med fjärrstyrning.
Förbindelseledning 7-polig till lastbil som spiralkabel för skjutkapell, lastbilens uttag måste finnas (Pin1: +/ Pin3:- ).
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
            Observera:        Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.    
Registrerad sedan: 2006
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
                            +49 36482... annonser                
            Din annons har raderats framgångsrikt            
            Ett fel har uppstått            








