Arbetsplattform semitrailerFAYMONVILLE
MAX410 Ballastauflieger
Arbetsplattform semitrailer
FAYMONVILLE
MAX410 Ballastauflieger
Skick
Ny
Plats
Essen 

Visa bilder
Visa karta
Uppgifter om maskinen
- Maskinbeskrivning:
- Arbetsplattform semitrailer
- Tillverkare:
- FAYMONVILLE
- Modell:
- MAX410 Ballastauflieger
- Skick:
- ny
Pris och plats
- Säljarens plats:
- Heegstraße 6-8, 45356 Essen, Tyskland
Ring
Tekniska detaljer
- Totalvikt:
- 53 000 kg
- Maximal lastvikt:
- 45 115 kg
- Axelkonfiguration:
- 3 axlar
- Utrustning:
- ABS
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A202-45660
- Referensnr.:
- 35934
- Senast uppdaterad:
- den 2025.10.09
Beskrivning
Fler fordon finns på begäran. Utdrag från utrustningslistan. Komplett utrustning på förfrågan.
Lastyta:
Lastyta med ca 30 mm tjockt hårdträsgolv. 8 par nedfällbara surrningsringar utåt (LC 10 000 daN).
Stödbockar:
JOST-stödbockar (mekaniska) med 2-växlad växellåda för ca 24 t lyftkapacitet (ca 50 t provbelastning).
Däck:
385/65 R 22.5 – fabrikat efter vårt val.
TPMS:
TPMS däcktrycksövervakningssystem enligt ECE R 141. Dataöverföring till dragfordonet sker via standardiserat EBS-gränssnitt enligt ISO 11992. För korrekt visning måste dragfordonet kunna överföra och visa dessa data.
Axlar och fjädring:
BPW-axlar, teknisk belastning 10 000 kg vardera. 1:a och 3:e axeln hydro-mekaniskt styrda, monterade på svängkrans. 2:a axeln fast. Luftfjädrad med höj- och sänkanordning. Verktyg för axlar.
Bromssystem:
Wabco-bromssystem enligt EU-föreskrifter med EBS-E (4S3M) utan anslutningsledningar till dragbil.
Dksdpsxl Nf Rsfx Aa Tou
Elsystem:
Elanläggning enligt EU-direktiv, belysning 24 volt ASPÖCK-NORDIK (ASS3). ASPÖCK-UNIBOX vid anslutningslisten fram med uttag för 24N, 24S & 15-poligt. Anslutning enligt ISO: 24N ISO-1185, 24S ISO-3731, 15-polig ISO-12098.
Stålkonstruktion:
Stålkonstruktion av höghållfasta finkorniga stål. Stålklasser: S355J2+N/S355MC (sträckgräns 355 MPa), S690QL/S700MC (sträckgräns 690 MPa).
Lackering:
Hela stålkonstruktionen blästras automatiskt efter svetsning med slungrensningsanläggning. Andra blästringen med korund för optimal vidhäftning av ytbehandlingssystemet. Slutsprayning med två lager 2K-täckfärg, enfärgat enligt RAL 3002 karmiinröd enligt RAL-system 841GL. Bakdel metalliserad och lackerad i RAL 9010 (rent vit). Fälgar i silver. Metalliclackering ej möjlig. Lackuppbyggnad testad i saltspraytest enligt ISO 9227-NSS. Täckning av hålrum med specialvax.
Tillbehör:
- Lastyta med ca 30 mm tjockt hårdträsgolv (± 270kg)
- 2 tums vändskiva
- En galvaniserad stålförskärmvägg (EN12642-XL), ca 1 200 mm hög
- Gul-röda luftkopplingar framtill på galvaniserad anslutningslist
- 4 st stoppklossar med hållare på förskärmväggen (± 5kg)
- Hylla för ca 1 000 mm insticksstakar i centrala bakbalken
- Fästen för varningsskyltar med uttag på svanhals och bakre del till vänster och höger
- Gult reflektorband enligt EU-föreskrifter på sida och bak på trailern
- 10 par fickor för insticksstakar ca 100 x 50 mm i ytterramen på lastytan (± 30kg)
- Europeiska reflektorskyltar (röd-gula) bak på trailern
- Fäste för varningsljus bak på trailern
- En stänkskärm bak på trailern
- Manual och beskrivning på USB-sticka
- Dekal för maxhastighet 80 km/h bak och på båda sidor
- El-hydraulaggregat (± 45kg)
- 1 rangervagnskoppling med förstärkning, skruvad på bakre tvärbalk
- Lasttryckmätare inkl. lastdiagram
Centralsmörjanläggning BEKAMAX (Pico) med normalfett NLGI-2 och avtagbart skydd för pumpen (± 18kg)
Efterstyrning fram och bak med kabel-fjärrkontroll via tryckknappar, inklusive spårkontroll för axlarna (utan installation i dragbil)
7 par galvaniserade insticksstakar ca 100 x 50 mm, ca 1 000 mm höga (± 154kg)
4 par tvärgående insticksstaksfickor, monterade tvärs över lastytan för insticksstakar ca 100 x 50 mm (± 145kg)
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Lastyta:
Lastyta med ca 30 mm tjockt hårdträsgolv. 8 par nedfällbara surrningsringar utåt (LC 10 000 daN).
Stödbockar:
JOST-stödbockar (mekaniska) med 2-växlad växellåda för ca 24 t lyftkapacitet (ca 50 t provbelastning).
Däck:
385/65 R 22.5 – fabrikat efter vårt val.
TPMS:
TPMS däcktrycksövervakningssystem enligt ECE R 141. Dataöverföring till dragfordonet sker via standardiserat EBS-gränssnitt enligt ISO 11992. För korrekt visning måste dragfordonet kunna överföra och visa dessa data.
Axlar och fjädring:
BPW-axlar, teknisk belastning 10 000 kg vardera. 1:a och 3:e axeln hydro-mekaniskt styrda, monterade på svängkrans. 2:a axeln fast. Luftfjädrad med höj- och sänkanordning. Verktyg för axlar.
Bromssystem:
Wabco-bromssystem enligt EU-föreskrifter med EBS-E (4S3M) utan anslutningsledningar till dragbil.
Dksdpsxl Nf Rsfx Aa Tou
Elsystem:
Elanläggning enligt EU-direktiv, belysning 24 volt ASPÖCK-NORDIK (ASS3). ASPÖCK-UNIBOX vid anslutningslisten fram med uttag för 24N, 24S & 15-poligt. Anslutning enligt ISO: 24N ISO-1185, 24S ISO-3731, 15-polig ISO-12098.
Stålkonstruktion:
Stålkonstruktion av höghållfasta finkorniga stål. Stålklasser: S355J2+N/S355MC (sträckgräns 355 MPa), S690QL/S700MC (sträckgräns 690 MPa).
Lackering:
Hela stålkonstruktionen blästras automatiskt efter svetsning med slungrensningsanläggning. Andra blästringen med korund för optimal vidhäftning av ytbehandlingssystemet. Slutsprayning med två lager 2K-täckfärg, enfärgat enligt RAL 3002 karmiinröd enligt RAL-system 841GL. Bakdel metalliserad och lackerad i RAL 9010 (rent vit). Fälgar i silver. Metalliclackering ej möjlig. Lackuppbyggnad testad i saltspraytest enligt ISO 9227-NSS. Täckning av hålrum med specialvax.
Tillbehör:
- Lastyta med ca 30 mm tjockt hårdträsgolv (± 270kg)
- 2 tums vändskiva
- En galvaniserad stålförskärmvägg (EN12642-XL), ca 1 200 mm hög
- Gul-röda luftkopplingar framtill på galvaniserad anslutningslist
- 4 st stoppklossar med hållare på förskärmväggen (± 5kg)
- Hylla för ca 1 000 mm insticksstakar i centrala bakbalken
- Fästen för varningsskyltar med uttag på svanhals och bakre del till vänster och höger
- Gult reflektorband enligt EU-föreskrifter på sida och bak på trailern
- 10 par fickor för insticksstakar ca 100 x 50 mm i ytterramen på lastytan (± 30kg)
- Europeiska reflektorskyltar (röd-gula) bak på trailern
- Fäste för varningsljus bak på trailern
- En stänkskärm bak på trailern
- Manual och beskrivning på USB-sticka
- Dekal för maxhastighet 80 km/h bak och på båda sidor
- El-hydraulaggregat (± 45kg)
- 1 rangervagnskoppling med förstärkning, skruvad på bakre tvärbalk
- Lasttryckmätare inkl. lastdiagram
Centralsmörjanläggning BEKAMAX (Pico) med normalfett NLGI-2 och avtagbart skydd för pumpen (± 18kg)
Efterstyrning fram och bak med kabel-fjärrkontroll via tryckknappar, inklusive spårkontroll för axlarna (utan installation i dragbil)
7 par galvaniserade insticksstakar ca 100 x 50 mm, ca 1 000 mm höga (± 154kg)
4 par tvärgående insticksstaksfickor, monterade tvärs över lastytan för insticksstakar ca 100 x 50 mm (± 145kg)
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.
Registrerad sedan: 2003
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
+49 201 8... annonser
Dessa annonser kan också vara av intresse för dig.
småannons

1 204 km
Arbetsplattform semitrailer
FAYMONVILLEMAX Trailer MAX410 Ballastauflieger
FAYMONVILLEMAX Trailer MAX410 Ballastauflieger
Din annons har raderats framgångsrikt
Ett fel har uppstått